Gooisch Beheer biedt een all-in pakket waarbij het dagelijks, technisch, administratief en financieel beheer uit handen wordt genomen
Algemene voorwaarden Gooisch Beheer in haar rol als beheerder Algemene voorwaarden Gooisch Beheer in haar rol als bestuurder Taakomschrijving Gooisch Beheer
*Wij gaan uit van enige betrokkenheid bij de VvE door de eigenaars en dat de opkomst voor een vergadering voldoende is. Als dit niet het geval is zullen wij een tweede reglementaire vergadering uitschrijven en mogelijk worden hier kosten voor in rekening gebracht.
* Voor het verwerken van mutaties en het aanleveren van gegevens aan de notaris als een appartementsrecht van eigenaar wisselt rekenen wij administratiekosten. Via de notaris brengen wij bij zowel de verkoper als koper kosten in rekening. Bij een verdeling wordt dit tarief alleen in rekening gebracht bij de koper.
Voor de VvE is het belangrijk dat de ledenbijdrage tijdig betaald wordt. Gooisch Beheer speelt hier een belangrijke rol in door een strak herinnerproces te hanteren waarbij er zoveel mogelijk gehandeld wordt vanuit de menselijke maat zonder het belang van de VvE uit het oog te verliezen.
Het is noodzakelijk dat het incassobesluit jaarlijks opnieuw wordt vastgesteld tijdens de algemene ledenvergadering. Het incassobesluit geeft ons toestemming om een vordering uit handen te geven wanneer alle andere maatregelen niet tot een volledige betaling hebben geleid.
Om achterstallige betalingen te innen volgen wij de volgende stappen:
Blijft een betaling nog steeds uit na een laatste aanmaning dan nemen wij indien mogelijk telefonisch contact op. Men krijgt dan nog een laatste mogelijkheid om de schuld te voldoen aan de VvE zonder dat er vervolgmaatregelen genomen worden. Leidt ook dit niet tot een volledige betaling dan wordt de vordering uit handen gegeven aan onze vaste partner BoitenLuhrs. Zij versturen eerst een wettelijk verplichte 14-dagen WIK-brief. Dit geeft nog eens veertien dagen de tijd om de schuld kosteloos te betalen.
Als ook nu geen betaling volgt dan wordt er een dagvaarding opgesteld en komt de zaak voor de rechter.
Uiteraard wordt altijd eerst het bestuur benaderd voordat de vordering uit handen gegeven wordt en zal er overleg plaatsvinden. Het komt regelmatig voor dat het bestuur hier nog iets in kan betekenen en zo extra kosten voor de eigenaar kan voorkomen. Het uit handen geven van een vordering is altijd een laatste middel.
In het ledenportaal kunt u uw eigen ledenadministratie inzien. Heeft u een vraag hierover neemt u dan gerust contact op met ons kantoor, wij staan u graag te woord.
Heeft u een brief/e-mail ontvangen over een betalingsachterstand neem dan zo snel mogelijk contact op met één van onze medewerkers om onnodige kosten te voorkomen en de mogelijkheden te bespreken.
Komt u er zelf niet meer uit dan zijn er verschillende instanties die u hulp en inzicht kunnen bieden:
Heeft u een brief ontvangen van BoitenLuhrs dan adviseren wij u snel actie te ondernemen zodat de kosten niet verder oplopen. Zij zijn bereikbaar via 088 999 3666, voor meer informatie kunt u ook een kijkje nemen op hun website.
Bij klachten over het debiteurenbeheer kunt u een mail sturen naar info@gooischbeheer.nl. Vermeld hierbij altijd duidelijk uw naam, de VvE, hoe wij u kunnen bereiken en geef een heldere omschrijving van uw klacht. U ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging van ontvangst en binnen uiterlijk veertien werkdagen een inhoudelijke reactie.
Mocht u na afloop van mening zijn dat uw klacht niet goed is afgehandeld dan kunt u terecht bij de geschillencommissie. Hierover volgt later meer informatie