Onze expertise
VvE Beheer
Gooisch Beheer biedt een all-in pakket waarbij het dagelijks, technisch, administratief en financieel beheer uit handen wordt genomen
Dagelijks en Administratief Beheer
Bij Gooisch Beheer zorgen wij voor het dagelijks contact met uw VvE, een efficiënte administratie en een zorgeloze organisatie van vergaderingen en onderhoud.
Persoonlijk en Direct Contact
Dagelijks contact met bestuur en eigenaren
Organisatie van Vergaderingen
Het organiseren, bijwonen en notuleren van de jaarlijkse algemene ledenvergadering en tweede ledenvergadering bij onvoldoende opkomst*
Snelle Notulering en Verspreiding
Binnen 6 weken na de vergadering worden de notulen opgesteld en verzonden
Verzekering van Gemeenschappelijke Delen
Het voldoende verzekeren en verzekerd houden van de gemeenschappelijke delen conform de akte van splitsing
Professionele Correspondentie
Het verzorgen en verzenden van correspondentie voor de vereniging
Snel Schadeherstel
Het afhandelen van schadegevallen
Actieve Bestuursbegeleiding
Het regelmatig contact houden met het bestuur en de diverse commissies van de vereniging en én het bijwonen van 1 bestuursvergadering per jaar
Aansturing van Leveranciers
Het verstrekken van opdrachten aan leveranciers namens de VvE, waarvoor tijdens de algemene ledenvergadering goedkeuring is gegeven
Toezicht op Reglementen
Het toezicht houden op de naleving van de bepalingen uit het reglement van splitsing, het huishoudelijk reglement en op de besluiten van de Algemene Ledenvergadering
Informatievoorziening aan Eigenaren
Het op verzoek verstrekken van informatie aan appartementseigenaren over het appartementsrecht
*Wij gaan uit van enige betrokkenheid bij de VvE door de eigenaars en dat de opkomst voor een vergadering voldoende is. Als dit niet het geval is zullen wij een tweede reglementaire vergadering uitschrijven en mogelijk worden hier kosten voor in rekening gebracht.
Downloads
Financieel Beheer
Bij Gooisch Beheer zorgen we voor een transparante en zorgvuldige financiële administratie van uw VvE. Van het opstellen van de jaarstukken tot het beheren van de bankrekening en het incasseren van bijdragen: wij nemen u alle financiële zorgen uit handen. Met heldere rapportages, een nauwkeurige afrekening en regelmatige inzage voor de kascommissie, garanderen wij een solide financiële basis voor uw vereniging.
Exploitatieoverzicht en balans
Het opmaken en versturen van het exploitatieoverzicht en de balans over het afgelopen boekjaar.
Conceptbegroting
Het opmaken van een conceptbegroting op basis van de akte van splitsing en de daarbij behorende maandelijkse voorschotbijdrage, de conceptbegroting zal in de Algemene Ledenvergadering ter goedkeuring worden voorgelegd.
Incasseren voorschotbijdragen
Het incasseren en administreren van de maandelijkse voorschotbijdrage, waarbij indien gewenst gebruik wordt gemaakt van een automatische incassoservice.
Incassoprocedure
Het voeren van een incassoprocedure conform het incassobesluit die jaarlijks door de ledenvergadering moet worden vastgesteld en goedgekeurd.
Betaling gemeenschappelijke kosten
Het namens de vereniging betalen van de gemeenschappelijke kosten.
Financiële Administratie
Het voeren van de volledige dagelijkse financiële administratie van de vereniging.
Bankrekeningbeheer
Het beheren van de op naam van de vereniging gestelde bankrekening.
Afrekening stookkosten
Het afrekenen van de stookkosten.
Inzage voor kascommissie
Het jaarlijks op verzoek digitale inzage verstrekken en indien noodzakelijk een verdere toelichting op de financiële administratie aan de kascommissie geven.
Archiveren Verenigingsstukken
Het verzorgen van de archivering van alle stukken van de vereniging, met inachtneming van de wettelijk voorgeschreven.
Eigenarenadministratie
Het bijhouden van de eigenarenadministratie en eventuele mutaties.
Voor het verwerken van mutaties en het aanleveren van gegevens aan de notaris als een appartementsrecht van eigenaar wisselt rekenen wij administratiekosten. Via de notaris brengen wij bij zowel de verkoper als koper kosten in rekening. Bij een verdeling wordt dit tarief alleen in rekening gebracht bij de koper.
Informeren nieuwe eigenaren
Het schriftelijk informeren van de nieuwe eigenaar na appartementsoverdracht.
Debiteurenbeheer
Per 1 april 2024 is de nieuwe Wet Kwaliteit Incassodienstverlening (Wki) ingegaan. Deze wet is in het leven geroepen om de kwaliteit van buitengerechtelijke incassodienstverlening te waarborgen en de consument te beschermen. Na de overgangsfase mogen na 1 april 2025 alleen nog geregistreerde VvE-beheerders buitengerechtelijke incassowerkzaamheden uitvoeren. Buitengerechtelijk houdt in: zonder de tussenkomst van een rechter. Als VvE-beheerder hebben wij altijd alleen deze werkzaamheden verricht. De gerechtelijke incassowerkzaamheden worden uitbesteed aan een incassobureau.
Om de buitengerechtelijke incassowerkzaamheden voor de VvE’s uit te kunnen blijven voeren is de noodzaak ontstaan om dit onder te brengen bij VvE Admin Groep. Voor de VvE en haar leden verandert er vrijwel niets. De medewerkers waarmee u contact heeft zijn ongewijzigd, maar de incassodienstverlening is door deze veranderende wetgeving in een ander bedrijf ondergebracht. Neem een kijkje op de website van VvE Admin Groep.
Voor alle vragen over de ledenbijdrage, betalingsherinneringen of het treffen van een regeling kunt u voortaan contact opnemen via debiteuren@vveadmingroep.nl of telefonisch via 088 712 66 16.
Technisch Beheer
Onderstaand vindt u een overzicht van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die wij op ons nemen met betrekking tot het dagelijks en groot onderhoud van uw vereniging. Wij zorgen voor een vlotte afhandeling van storingen, onderhoud en het bewaken van afspraken, altijd in overleg met de leden wanneer nodig.
Klein onderhoud
Het opdragen van klein noodzakelijk onderhoud tot een bedrag van ons mandaat
Grote uitgaven
Voorleggen van uitgaven boven mandaat aan bestuur of benoemde leden
Offertes aanvragen
Het aanvragen van offertes voor groot onderhoud en noodzakelijk onderhoud
Offertebegeleiding
Begeleiden van opname en opstellen van offertes ter plaatse.
Offerteadvies
Het op verzoek beoordelen en adviseren van de uitgebrachte offertes en het toelichten en agenderen in en op de ledenvergadering;
Onderhoudscontracten
Het opvragen en afsluiten van onderhoudscontracten na instemming van de ledenvergadering.
Storing?
Het 24 uur per dag bereikbaar zijn voor storingen, 365 dagen per jaar.